tisdag 24 mars 2009

Jippi


ja nu är det bara två gånger kvar att åka in till stan på bad. vad konstigt det ska bli att kännas att få vara hemma varje dag. Ja nu menar ju jag inte hemma här hemma utan jag blir ju att "jobba" och slippa åka. Var in till min faster innan badet och fikade. Hon bor så mysigt i sin lägenhet i stan, men varför ska all man ska till som bor i lägehet bo längst upp. Man är ju helt slut när man gått alla trappor upp flåsar som en flodhäst hahaha. Som handarbete nu så har jag börjat att sticka på en väst som jag såg i en tidning när jag var på biblioteket,tyckte den var så fin. Det fanns mycket på ett bibliotek som man aldrig tänker på annars, så letar man efter något, så i dom bästa fall så får man informationen från just biblioteket. Tänk att man inte har tänkt på det tidigare vad dum man varit. Bäst att utnyttja biblioteket så mycket som möjligt så dom inte får för sej att stänga det. Tjingeling

3 kommentarer:

lurigopalia sa...

De där änglaviskningarna var har du hittat dem? Om du undrar vad vi skriver när vi skriver vi saknar ord, så är det en svensk tjej på cecilien som mist sitt barn. hon hadde inte långt kvar av graviditeten och hon har fått abort förut. Hon viste det skulle bli en pojke och hadde givit honom namn och köpt kläder. Det är så sorgligt.

lurigopalia sa...

Jag minns när du miste ditt barn. Jag och Carina viste inte vad vi skulle säga eller göra men gick till dig endå. Du blev sa kuratorn på sjukhuset hadde varnat dig att folk kan dra sig undan för de blir obekvämma och vet inte vad de ska säga så man kan bli väldigt ensam. Du hadde svarat så gör inte mina vänner ,det glömmer jag aldrig.Det är längesen och vi var så unga, men man glömmer inte en sådan sak.

lurigopalia sa...

Jag vet inget hjälper i det läget. Men vad tycker du man ska säga och göra? Jag lärde mig av dig den gången att man ska inte undvika sorgen och tilllåta sig sörja. Men sedan var du så modig och gick vidare endå. Och vågade få fler barn. Vad jag beundrade dig som vågade.Och gör det fortfarande..kram hoppas du inte tar illa upp att jag tar upp detta. Men jag tror inte du gör det om jag känner dig rätt..