fredag 13 mars 2009


Ja ni igår när jag kom hem från jobbet så gjorde jag mej en räksallad sen fick jag allt gå upp och lägga mej, jag sov över en timme. Var helt slut, jag var själv och tog hand om disken när barnen ätit klart. Jag ska ju gå brevid men inte vet jag men det kändes som hon som hade köket lät mej ta hand om det, så slapp hon. Men det är ju svårt även för dom som måste ta en av personalen till barnen ut i köket, så nu är det meningen att jag ska göra detta så slipper de var en kort på avdelningen bland barnen.
Så jag hoppas att den tröttheten går över efter att jag varit där ett tag.
Ja idag så har jag städat, är ledig idag, men det är nog min sista lediga fredag.
Det har varit skönt att vara ledig fredagar, man hinner ladda ny energi tills måndagen kommer. Så jag har börjat putsa fönster det blev
vardagsrummet för där har jag inte putsat sen december. Man får ju ta ett rum i taget. Så kanske jag är klar om en vecka eller så, jag har ju några
fönster att putsa. Man kan ju inte som förr ta alla på en och samma dag, den tiden är förbi. Måste ju inse mina begränsningar det är svårt ibland, när man vill göra så mycket men jag måste tänka på morgon dagen. Så nu har jag torkat golv och ett rum är klart bara 6 kvar phu. Tjillivippen

2 kommentarer:

lurigopalia sa...

Du ska vara rädd om dig nu. Känns det ,det minsta besvärligt med jobbet så säg ifrån. Livet är för kort för att slösa bort på att må dåligt, och blir du sämmre tar det ju sådan tid att hela dig igen. Ja vi har nog en del att prata om. Jag håller med dig om försäljare. Jag o syrran var över till Turkiet från samos och nog tyckte jag de var bra envisa o jobbiga säljarna i Turkiet. Jag stannar inte och kollar eller köper då de tjatar.

lurigopalia sa...

Här i Italien är försäljare inget problem i alla fall inte längre. Förut sprang det en massa negrer på stranden och sålde handukar klockor och dvs. Handuksnegrer kallade vi dem. jag avskyr dem jag vill ligga i fred. Jag säger först artigt nej. Och går de inte så får de höra alla fula ord jag kan på Italienska o de är många. Men nu jagar polisen bort dem som tur är.Nya beslut sen förra året. De flesta jobbar illegalt och stjäl destutom allt de ser. Nej inga handuksnegrer för mig..