lördag 14 mars 2009

Ikea



Idag har jag varit till Ikea och handlat. Var med min väninna dit. Hon köpte en säng stomme till sin son, ja han betalade den själv. Så nu har jag hittat nya mat tallrikar, har letat efter nya länge men inte hittat några jag ville ha , men idag så hittade jag dom. Det blev ljus ljust bruna dom fastnade jag för, inte var dom dyra heller att ha som vardags porslin. Och jag som bara skulle ha värmeljus, det blev lite mera än bara det. Men nya glas hittade jag inte så där får jag leta vidare. Fikade inne på Ikea och där hade dom glas som jag letat efter men ute i butiken fas dom inte, synd. Vi åkte vid 08,15 och var hemma nu för en stund sen 16,15 så det blev en tripp på 8 tim ungefär. Nu är min dotter hemma så jag måste väl gå ner och hitta på vad hon ska få för mat. Det har varit en kul dag, inte var dag som man får åka till Ikea och gå utan att ha gubben med sej. Tjillevippen

2 kommentarer:

Bibban sa...

Härligt med en tjejdag utan gubbar.Ha det gott
Kram

lurigopalia sa...

ikea här för svenskar som bor utomlands är som lilla Sverige. Alla ikea utomlands har en matbutik med svenska varor. Hårt bröd,sill,brännvin,kaviar,daim,blåbär o lingonsylt,köttbullar,lax,marabou choklad,kaffe och mycket mer. Jag har vart på ikea i padova där ligger närmaste ikea fem mil härifrån. så jag har faktiskt närmare till ett ikea än du. Jag har köpt en bokhylla o en garderob där pluss lite annat. Italienare älskar ikea de har det som söndagsnöjje o äta svensk mat i resturangen sen.