söndag 8 mars 2009







Ja igår färgade jag mitt hår. Man måste ju trolla bort dom grå stråna som tittar fram ha ha. Jag har köpt färg hos vår frisör här i vår lilla by. Köpte det för ett tag sen, det räckte till två gånger, jag har ju inte direkt så långt hår, men nu är det slut. Färgen är mellanbrun/kastanjeröd så nu är jag så fin så ha ha.


Lite senare idag så ska jag och gubben åka ner till Sunne. Där ska vi bli bjudna på Thailänskt mat. Min dotters svärföräldrar bor där, så hon och pojkvännen är där nu. Ska bli spännande att få smaka på den maten. Dom var på en matlagnings kurs när dom var där nere, så det är den maten dom lagade där, som vi ska äta. Ska bli riktigt spännande. Min andra dotter är hemma hos sej, hon kom inte hem den här helgen och vår son ska åka ner till sin flick/-vän, vad det nu är det vet jag inte. Men dom kan ju vara vänner och han åker och hälsar på. För han är lite less på att gå här hemma och inte ha något att göra. Gud vad jag önskar att han fick ett jobb så han slapp gå här hemma och ha långsamt. Han vill så gärna jobba i skogen och köra maskin, så fick han jobb där då skulle han vara överlycklig det är ju något som han drömt om ända sen han var liten, att få jobba i skogen och köra maskin.

1 kommentar:

lurigopalia sa...

Taihländsk mat är jättegott..Hår i Italien firar man kvinnodagen stort. Männen ger kvinnor kvistar med mimosa och kramar och kinpussar och säger agguri som betyder grattis. Och pojvänner bjuder ut sina tjejer o köper presenter.Första året här blev jag chockad när chefen kom med mimosa kindpussades o kramades..Men nu är jag van..trevlig sed, så agguri på kvinnodagen..