fredag 6 mars 2009

Bakat.



Nu har jag varit ner till min väninna och bakat tunnbröd, gud så gött. Det gick fortare nu mot vad det tidigare gjort. jag gjorde min deg här hemma innan vi åkte ner. Min väninna hade också gjort sin deg så det var nog därför som det gick fortare, så på 2 tim har vi bakat klart. Gubben är ju där och hjälper dom med badrummet, så nu börjar det likna ett badrum, fast det är mycket kvar än innan det är helt klart.

Var ju in på möte i stan igår så nu kanske dom hittat ett jobb åt mej på 25% så hoppas nu att det kommer att gå bra. Jag ska vara i köket på förskolan "dagis" och ta emot maten som kommer från skolans kök. Kolla så det är rätt temperatur och plocka fram och köra in maten sen diska, sen är dagen slut. Tycker själv det låter jätte bra, nu på onsdag ska jag ner till henne som har hand om det idag och prata och sen vara med henne på torsdag och måndag veckan där på. På biblioteket vet jag ju att det inte finns jobb och det är synd för jag trivs jätte bra där. Men hoppas nu att det här är lika bra.
igår kväll var jag, gubben och en väninna till min kusin på kalas. Min kära kusin fyllde år hon blev 43 år. Så nu snart är hon i kapp ha ha, vi kom dit vid 18 tiden och åkte därifrån vid halv 9. Hon hade en supergod tårta som hon köpt på coop extra i stan, såg nästan ut som en prinsses tårta men det var det inte. Sen hade hon bakat dummle muffins mmmmm...dom är också super goda. Ja så nu bidrog man till lite mera så man växer på mitten haha. Ah det är som det är inget att göra åt. Men man är ju rund och go och glad.... ha ha. Tjingeling

Inga kommentarer: