onsdag 21 januari 2009



Ja det blir lite av hopp här emellan åt, vet inte men jag glömmer bort att skriva. Igår när jag tog min promenad ner till biblioteket så trodde jag skulle dö... ha ha. Men det var slitsamt att gå"det biter på den late och den fete" det snöade och blåste, sen blir det trulsigare att gå när man har termobyxor på sej. Men igår var då gångbanan plogad men inte vid stora vägen där fick man gå ut på vägen och gå och skutta in på gångbanan när det kom bilar. Men idag gick det fint. Var till skolan med mitt nya sjukintyg och där fick jag reda på att det stod fel, det stod till och med 090128 och det ska stå 090228. Och jag vet inte hur många gånger jag läst pappret och inte sett att det stod fel datum. Så jag ringde min terapuet och på pekade det, men då har redan min handläggare från försäkringskassan ringt om det. Så på fredag när jag ska in så får jag ett nytt intyg som jag får skicka till f-kassan. Ja hu jeda mej vad det ska krångla med allt möjligt. Nu har jag nedräkning nu är det 28 dagar kvar tills min dotter och hennes pojkvän kommer hem. Ja nu längtar jag allt efter dom. Ja visst jag det var någon som undrade vad carpaltunnelsyndrom var för något. Jo det är nerven vid handleden som ligger i kläm som gör att jag domnar bort i fingrarna, det är mest tummen, pekfingret och långfingret det tar en lång stund innan jag får tillbaks känseln i handen. Så jag har handleds skydd när jag sover och ett när jag kör bil för det är mest då som jag domnar bort. Så jag har fått en remiss skriven till Faluns lasarett men det tar nog tid, doktorn trodde ca tre månader skulle det nog ta. Och jag är i valet och kvalet om jag ska börja igen på Laine Dancen det är inte så roligt när man inte kommer ihåg något, det blir en enda röra allt ihop efter en stund. Ha ha.. jag för virus i hård disken.. ha ha... och då funkar inget. Ja vi får se. Min lille bror skulle komma och hjälpa oss med datorn nu igen, det är någon nyckel som vi ska ha som vi inte hittar. Tur att man har en lille bror som kan det här med datorer för jag har då tummen mitt i handen när det gäller datorer. Min son är och skriver in sej på arbetsförmedlingen i dag, han är med min kusin och hennes son in till stan. Nej nu orkar jag inte skriva mera så Tjingeling.

Inga kommentarer: