lördag 3 januari 2009

Bakat



Idag har jag bakat lite matbröd, gjort siktkakor och ett omega-3 bröd och det blev då jätte gott. Det blev en limpa så nästa gång får jag göra dubbel satts. Menade att gör ett matbröd till Dinkel- och solrosbröd men då hade dom inte dinkelflingor här på vår affär så det får jag göra en annan gång när jag ska till stan eller så. Siktkakorna dom gör jag alltid dubbel sats av det blir ju annars bara 4 st och det räcker inte långt. Nu är ju inte min son hemma så då går det inte så hårt åt brödet. Igår var vi till gubbens syster och hälsade på, farmor ringde och talade om att min dotters strumpor var klara. Hon har gjort ett par långa strumpor som man har i sina stövlar så att en liten bit sticker upp från kanten Hon fick dom i julklapp men då har farmor gjort en för liten fot, så hon tog dom med hem och gjorde om foten så nu passar dom. Idag är det inte fullt så kallt ute bara ca -6 och solen har tittat fram lite och det snöar lite lätt.


Fick sms från min dotter som är i Thailand igår. Hon var besviken en resa som skulle ta 5 tim tog över 24 tim. Det skulle förflytta sej till norra delen av Thailand till koh tao köpte biljetter men när båten skulle gå blåste det för mycket så det gick inte, dom fick tillbaks pengarna men bara hälften. Då bestämde dom sej för att åka mot Bankok och hoppa av i hua hin. Där var det ingen som kunde tala om vilket tåg som gick till Bankok så de fick hoppas på att tåget de gick på gick mot Bankok så de kunde hoppa av i hua hin. Så hon hade tappat respekten och kände bara förakt till Thailand. Så jag måste ju ringa och höra hur det gått, men nu är dom i hua hin det skulle vara där i 4 dagar sen skulle dom resa vidare. Ja dom har haft otur varenda gång dom ska förflytta sej det tar dubbelt så låg tid än vad det ska och boendet det hittat har de också haft lite otur med. Men inte lätt att hitta första gången man kommer till ett nytt ställe, men när dom sovit ut efter resan och titta så har dom ju hittat bättre boende. Hon slutade sitt sms med; Hurra för Thailand, vilken fasad! Så nog var hon bitter alltid, men vem skulle inte vara det efter allt krångel. Tjingeling

Inga kommentarer: