onsdag 10 december 2008



Var ledig från bibblan idag. Gubben och jag har varit till Västeås på Nisses och tittat. Vi brukar åka det varje år, men det blev tidigt i år. Vi har brukat ha varit dit dagen för julafton, rätt så roligt faktiskt. Jag handlade lite kattsaker en liten boll som katterna kan leka med och när den rulla så ramlar det ur lite godis kulor som är vitaminer. Hör och häpnad dom åt kulorna, vår gamla katt Findus är lite kräsen med sånt, men den lilla Bäbi den rullade med bollen och så köpte jag en frän grej som man sätter fast på dörrkarmen så hänger det ner en liten boll i ett gummiband med fjäderliknande krafs på och det gillade den lilla. Vi åkte straxt före 08,00 i morse och var inte hemma igen förrän mot kvällen. Vi var in till gubbens faster med en julgrupp för hon har fyllt 70 år för inte alls så länge sen, men hon var inte hemma men hennes gubbe var det. Har lite svårt att höra vad han säger för han pratar danska och så är han inte bra och då är det ännu sämre att höra vad han säger. Igår var allt min kärra kusse hit och hälsade på, tror hon gått i ide nu när det blivit vinter ha ha. Köpte en födelsedags present till hennes dotter som fyllde 14 år nu förra helgen. Sen köpte jag en present till hennes sonen för han fyller 20 nu den 25 december. Nej nu vänter sängen och jag är dödens så trött. Jo har inte min dotter skadat sej idag, hon skulle diska och satte handen i ett glas och det sprack. Tur hennes kusin var där hos henne så dom kunde åka till akuten där fick hon sy 6 stygn från lillfinger knogen och neråt. Så hon kommer hem i morron för det är igen ide att gå till skolanför hon har ont i fingret. Så jag fick ringa hennes klassföreståndare och tala om att hon inte kommer resten av veckan. Nej nu är det sängen Tjingelling

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj.oj då det var tur att hon hade sällskap så att hon kom iväg till doktorn.Skärskador på händerna är inte att leka med.Lätt att en sena blir avskuren...Kram Helena