torsdag 4 december 2008


Tjola hoppsan sa. När katten är borta dansar råttorna på bordet ha ha. Ska göra en pizza nu i kväll, min bästa väninna kommer upp och vi ska äta pizza och ta någon cider mmmmm va gött. Ja vi har varit bästa vänner i 41 år, och hon bor också i vår lilla by. Min familj flyttade hit i november 1967 och sen den dagen har vi hållit ihop. Vi har gjort mycket skoj genom åren, så man har många minnen att prata om och skratta till. Min dotter har huvudvärk igen tycker hon haft det rätt så ofta nu, så jag får nog ringa till doktorn och höra. Hon hade öronvärk i somras och hon fick då droppar som skulle hjälpa men hon tycker hon har vatten i örat så inte vet jag om det hänger ihop så det blir att ringa och fråga. Hennes kusin ska åka och hämta henne i stan när hon kommer dit halv sju. Så hon får ta min bil det blir enklast så, än att jag ska betala henne bensin pengar. Ja åhåjaja igår var det en riktig raggar dag, först hämta dottern i stan sen åka två min till tandläkaren sen till baks till stan och så skulle jag hem. Men herre jävlar hur vägen var innan jag kom fram till den stora vägen som dom saltar. Det tog mej 40 min att åka fram dit. Och det brukar ta omkring 40-50 min att åka till stan annars. Men det är historia nu. Nu ska jag gå ner och börja med pizzan, det tar ett tag innan den är klar ja ca en timme faktiskt. Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha de bra och mysigt i kväll nu,hälsa Å..De kan ju vara om hon äter dåligt som gör att hon får ont i huvudet också..Ja hoppas hon snart blir bättre.Ha en skön och bra kväll kram kram kusen