söndag 21 december 2008



ja nu har jag bakat matbröd, siktkakor och te kakor med skrädmjöl och dom blev jätte goda, så dom lär jag nog baka flera av lika med sitkakorna. Ska göra flera siktkakor i morron, det blir bara åtta av en dubbel sats. Och dom går åt kan jag lova. Ja drömmarna av skrädmjölet blev inte som jag förväntade mej dom blev lite för hårda, men jag får baka nya en annan gång. Äntligen i morron ska jag klippa mej gud så skönt det ska bli. Hade ju tid förra måndagen men då hastade vi iväg till Karlstad så den tiden fick jag av boka och tur att någon bokat av tiden i morron. Min dotter ska ner till sjuksköterskan och ta bort stygnen hon har på handen. Pratade med min dotter i telefonen idag. Dom har haft oturen på sej att någon har varit och gått igenom deras ryggsäckar när dom har legat i bagageutrymmet på bussen. Men dom har inte tagit något av värde men hon spärrade sitt visa kort i fall att, för hon hade det i ryggsäcken. Men hennes pojkvän blev av med sin julklapp som jag skickade med dom, dotterns hade dom bara rivit pappret av. Och så blev dom av med en vattentät väska som dom har haft med till stranden. Julklapparna jag skickade med var det godis,tuggummi och en liten ljusstake med en tomte på och två ljus. Min dotter fick också en sten som ska beskydda henne under resan, det har den nog gjort också, om man tänker på deras väskor, de kunde ha blivit av med mycket mera. De har ju tappat bort hänglåsen sina som dom har på ryggsäckarna, så nog har dom haft beskydd alltid. Men dom är kvicka tjuvarna med att själa, dom trodde dom skulle klara sej, men inte då. Men tur i oturen, så nu vet dom. Så nu får dom leta reda på vart dom kan köpa nya hänglås. Men gud vad skönt det var att få prata med henne i telefonen, var ju in och letade reda på telefon nr så hon kunde ringa sin bank och spärra sitt visa kort. Sen måste jag ju bara ringa igen och höra hur det gått, så det blir en lite dyr mobilräkning, men vad tusan gör det hon är så långt borta så jag vill ju veta om det gick bra. Å vad mycket hon har att berätta när hon kommer hem, då ska vi ner till hans föräldrar och hämta henne för då ville hon hem. Jag längtar redan....... Tjillevippen

Inga kommentarer: