tisdag 4 november 2008



Nu i kväll har jag varit på medlemsmöte på folketshus. Det var rätt så intressant, man fick veta hur bra eller dåligt det går för vår lilla coop nära butik. Men som sagt jag är tvungen att titta i min plånbok vart jag har råd att handla. Visst skulle man handla mera hemma men inte till dom priserna. Finns inte en chans att min lilla lön räcker till det en hel månad. Som igår så var det strålande solsken, tog en tunnare jacka på mej idag när jag gick min promenad till bibblan. Men jag var allt lika svettig ändå, så i morron får jag nog ha bara en t-shirt under. Min dotter har ju apu och hon börjar kl 17,00-22,00 så när hon går av tåget i den stad hon bor i, så ringer jag och pratar med henne tills hon kommer hem. Hon tycker det är lite kusligt att gå hem på kvällen. Men på torsdag ska hon till ungdomsmot- agningen i en annan lite mindre stad, så då kör jag henne tillbaks hem och ligger över tills på fredag. Ingen ide att åka hem till byn och sen tillbaks på fredag och hämta henne för då har den enda buss som går redan gått hemåt. Ja ni man bor i fel ände, men jag vet inte om jag vill flytta härifrån. Tjingeling

Inga kommentarer: