fredag 28 november 2008



Ja då har man putsat fönster och torkat golven på övervåningen idag. I morron ska jag försöka ta på ungarnas rum, sen är allt klart för denna gång. Idag har jag haft besök av två arbetsterapueter, ena stunden vet man inte vad det är för något har aldrig hört talas om arbetesterapuet visste inte att det fanns. Men nu vet jag. Den första som kom hette Anna och hon kom från Alfta rehab i Borlänge och hon ställde en massa frågor om hur det var och så sen fick jag göra en "skattning" lite svårt att förklara men det gick ut på poäng ett till fem där fem är toppen och ett är botten. Men det gick bra man måste ju få förklara hur ens vardag är hur man hittar sina knep för olika saker. Den andra terapueten hette Karin och av henne fick jag stöd skenor eller vad det heter en ska jag ha på natten hur nu det ska gå det får vi se, den var stel och hård så ovant kommer det nog att bli den andra som är lite mjukare ska jag ha på dagen om det blir problem, men den blir jag nog att ha när jag kör. Dom kostade 130 kr så gratis var dom ju inte, men jag visste att jag skulle få köpa men trodde dom skulle vara mycket dyrare. Min dotter hon är med sin kusin till Leksand på hockey Lekand-Mora, får väl hoppas att Mora vinner...... Och så min son som åkt till "sin" tjej, dom är inte tillsammans säger han så inte vet jag dom kan vara vänner ändå. Han har köpt en julklapp till henne som han hade med ner nu, när han kommer hem det visste han inte så det visar sej väl när det mullrar utanför..Tjillevippen

Inga kommentarer: