söndag 30 november 2008

Första advent med ungdomarnas julbasar


Man lär väl vara traditionen trogen. Här står två tomtar till dagens ära och bjuder alla på lite godis, men framför allt så är de barnens favoriter. Först till tomten sen kan vi kolla vidare och titta vad ungdomarna har att bjuda på. Som alltid så är det klasserna 6-9 som har stånd med hemgjorda saker från bakat till fågelholkar. När man gått runt och tittat sej nöjd då bar det hem till våra vänner på glögg och pepparkakor med ädelost, sen risgrynsgröt och skinksmörgås men oj vad det var gott. Gjorde ingen mat idag, dottern fick mat från pizzerian, hon var med sin kusin och målade i en lägenhet som pizza pappan köpt. Och gubben ja det vet ni vart han for, så inte lagar jag mat till mej själv. Så det var jätte gött med gröt och skinksmörgås. Var på 60 års kalas igår ett par mil här ifrån, min pappas fru fyllde dom 60 åren. Där fick vi god mat och tårta med kaffe till. Ja det lär väl inte dröja förrän vi själva är där ska tiden gå så fort som den gör nu så lärdet inte dröja. Nej nu ska jag gå och krypa ner under täcket och sova. Det går jätte bra att sova med den där stödskenan på handen, bättre än vad jag trodde men jag skulle nog haft en till vänster också, för nu domnar jag mera iden än förr ha ha typiskt för hon frågade om jag inte skulle ha en till vänster hand men det är ingen fara sa jag för den domnar inte så ha ha lurad ha ha. Tjingeling

Inga kommentarer: