onsdag 12 november 2008

Idag när jag gick till bibblan så började det regna när jag kommit en bit på väg. Så när jag kom fram så var jag en anningens blöt. Men det är ju bara vatten och det torkar. Vill så gärna ta mina promenader ner dit, gör jag inte det då blir inte promenaden av. Men när jag drog upp persienerna då var det snö ute, men nu är det ett minne blått.

Åhå nu är det bara fem dagar kvar till min dotter åker. Ska försöka putsa fönstren i köket i morron, men det känns så konstigt att sätta upp julgardinerna det finns inte en snögnutta som visar att det är vinter. Men jag sätter ju upp gardinerna två veckor förtidigt men vad gör man inte någon lite julstämning måste hon känna innan hon åker. Kommer att kännas konstigt att inte ha henne hemma nu till jul när man fått haft henne hemma i 23 jular. Jaja det är att börja vänja sej med att barnen växer upp och har ett eget liv att leva. Fån det ena till det andra, så har min mamma kommit hem men det blir bara några dagar som vanligt. Dom åker väl upp igen till Älvdalen på lördag efter att vi har haft vår lilla julafton. Hennes sambo har lite svårt att vara borta från sitt Älvdalen och mor vågar inte lämna honom hemma för då vet hon inte vad som händer.
Han är nämligen lite för glad i dom starka dryckerna. Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det en nöjesresa som din dotter ska göra eller är det jobb?
Kram Helena

Anonym sa...

Ja du snart åker dom fy vad pirrigt...ja du inte skulle jag då passa på en gubbe inte...ja ni får ha de så mysigt på lördag.kramkram kussen