onsdag 19 november 2008

Alfta rehab Borlänge

Ja då var man hemma igen och färdig utredd. Så det känns ju ganska skönt faktiskt. på måndag träffade jag en socionom och en vägledare, socionomen frågade om mitt familjeliv och om jag hade ett socialt nätvärk av vänner och det tycker jag att jag har. Vägledaren vet jag inte riktigt vad han var ute efter men fick uppfattningen att han skulle se ut en bra arbetsplats att arbetstäna på, så han föreslog biblioteket men där är jag ju redan så han blev lite överraskad. Men nu ska jag vara där och arbetsträna två veckor, andra veckan skulle det komma ner någon från Alfta i Borlänge. På tisdag träffade jag en doktor och en sjukgymnast. Doktorn pratade jag med om hur jag har det om min trötthet och min värk i kroppen och han sa att det var fibromyalgi men den diagnosen har jag inte men att jag har myalgi det visste han av något slag. Sjukgymnasten gick igenom min kropp han klämde vred och vände så idag har jag varit lite handikappad, har ont i veckryggen. Ja han gjorde en massa tester ganska roligt för jag kunde skratta åt mej själv många gånger. Idag sista dagen träffade jag en psykolog första timmen fick jag berätta vad som hänt och hur det var och jag grinade väl som vanligt och inte så lite heller sen gjorde vi en paus på en timme Sista timmen fick jag gör en test på hur mitt minne är och min stress. Så någon deprition har jag inte längre men jag har haft en väldigt svår livskris plus en utmattningsdeprition. Så jag har svårt med minnet och svårt med stress så jag ska inte vara på någon arbetsplats där det är stressigt som inom barnomsorgen och äldrevården. Min arbetskapasitet kan vara uppe i 25% när detta år ar slut men det här skulle gå väldigt sakta framåt hon sa att det får lov att ta den tid det tar och det får det ju lov att göra jag kan inte skynda på fast jag gärna skulle vilja men det går inte.
Så hela den här utredningen skulle ta ca 5 veckor innan den var klar. Det var skönt att ligga på hotell det gör man ju inte så ofta. Så när kl var 18,00 var det middag så när jag ätit så kläde jag av mej och kröp ner under täcket och tittade på tv det var jätte skönt. Fast i morse när jag skulle äta frukost så stod jag där med koppen i näven och undrade vad jag skulle göra nu, så jag hällde i kaffe och det var något som var fel men jag kunde inte fatta vad det var. Så jag hällde mjölk i koppen flyttade mej en bit och undrade vad jag nu skulle ha men kom inte på det så jag gick till bordet och då kom jag på det var ju juice jag skulle ha, men det var ändå något som var fel. Gick och satte mej vid bordet och började bre min smörgås och då såg jag vad som var fel, det var kaffet jag har inte druckit kaffe till frukost dom senaste 4 åren utan jag har druckit te. Gissa om jag blev snopen. så nu ska det bli skönt att ligga i sin egen säng och på min kudde. Tjillevippen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lider med dig när jag läser vad du går igenom då jag går igenom samma sak själv.
Har själv börjat blogga och ska börja skriva om min fibromyalgi. Hoppas på att fler får förståelse och kunskap av vad vi går igenom.

Kram

http://mammapenny.e-blogg.se/