söndag 26 oktober 2008

Vintertid


Nu är det vintertid, kom allt ihåg att ställa om klockan när jag la mej i går kväll. Gubben och jag var ut till min kusin på förmiddag och hon har bakat bullar, gud så gott det var länge sen man tuggade i en hembakad bulle. Sen var jag på PartyLite hos en vän till min kusin och hon har bakat bröd och kakor och allt var då jätte gott, hon har bakat kakor med dumle kola mmmm.....va dom var goda. Jag köpte fot skrubben och sen lite ljus så klart. Men man eldar ju inte så mycket med dom ljusen jag fyller allt ut med vanliga värmeljus också. Men ParyLites ljusen har kvallitet inget om det men dom är lite för dyra tycker jag, så jag tar några som luktar gott, för det finns det att välja på. Ja idag har jag ränt runt lite och i morron är det jobbar dag igen. Ja då får jag väl reda på vad min handläggare på försäkringskassan ville. Och så kanske beskedet kommer från ett jobb som min son sökt, om han får det eller inte. Jag hoppas då det, men det är ju inte direkt ett jobb som han vill ha men det är ett jobb med en inkomst varje månad och det får man vara glad över. Han kan ju fortsätta leta efter det jobb som han vill ha, kan ju vara lättare att söka och få jobb när man redan har ett.

Inga kommentarer: