söndag 19 oktober 2008

Ja då har vi packat ner det sista av älgköttet, vi fick 26,5kg köttfärs så nu lär vi klara oss ett tag framåt. Skönt när allt är klart och det ligger i frysen. Så nu är det ett år kvar till nästa gång. I år packade vi ner 400g i varje påse, nästa år får vi väl packa ner 300g för då är vi väl själva hemma jag och gubben. Jag och min "griniga" dotter tog en promenad i vårt vackra höstväder. Men vi tog den lilla svängen, kände att skorna skavde så jag ville inte gå den långa rundan.


Ja idag då vet jag då inte vad min dotter var sur på, tror hon gick upp med fel fot, för hon har varit sur hela dagen. Men innan hon skulle åka med bussen hem till sej tog då priset. Hon kastade tejp rullen i golvet så delarna flög så den är då ett minne blott. Hon ilskade sej över sin mp 3 inte vet jag vad det var för fel på den. Inte skulle hon ha något med sej att äta varken mjölk eller bröd. Hon skulle sluta äta. Men inte drabbar det mej om hon är dum, det är henne själv det går ut över. Inte jag som ska gå och vara hungrig och grinig som om man ätit alla citroner som finns. Men drygt är det, för inte vet jag att jag gjort något för att få henne på ett sånt jävla humör.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja fy vad de där surungarna kan ta humöret av en,,ja den lilla surpuppan hahahha kram kram kussen