lördag 18 oktober 2008



Ja då har man fått älgkött igen. Har hållt på med det hela eftermiddagen och kvällen. Nu är det bara att packetera färsen, den tar vi i morron. Man orkar ju inte allt på en gång. Men det är tur man har det där köttet som en del tycker är en delikatess. Men en annan som är uppväxt med det tycker inte det är så märkvärdigt. Men skönt när det ligger i frysen då är man så nöjd. Inte så kul att ta reda på men som tur är så är det ett helt år till nästa gång.

Vid middagstid var jag och min dotter upp till graven och tog undan blommorna där. Ska göra en dekoration dit när det är allhelgona helgen har gjort det några gånger själv nu. Har alltid med en ängel med i dekorationen, dom är ju mina änglabarn. Sen tog vi en promenad det var så härligt väder, kallt men ändå skönt. När vi kom hem så gjorde jag en kycklings sallad och det var inte så dumt, det var gott. Men jag fick väl göra mat sen när gubben och min son kom hem, åt dom gjorde jag mos och köttbullar. Sen var det bara att kasta sej på köttet.

Inga kommentarer: