måndag 7 juli 2008

Älg safari



Ja igår var vi ute på älg safari ha ha ja vi var ute och åkte och tittade efter älg vi såg en. Tänk förr när man var ute och åkte kunde man se älgar över allt, men nu det är nästan kusligt vilken tomhets känsla man fick, det kändes som om skogen var alldeles tom på djur. Vi var väl ute ca en och en halv två timmar och letade. Det är ståtliga djur som det inte finns så många av.

Ja och så putsade jag fönstren och dammade i vardagsrummet. Sen tog jag fönstren i min dotters rum. Så det finns fönsterkvar att putsa få se när jag tar dom rummen. Idag regnar det så det får bli en latar dag och lyssna på min ljudbok. Mina flickor har kommit hem från Arvika festivalen men de fick åka hem på natten till söndag, för det kom en regnskur så allt i tältet var blött. Yngsta dottern ska vi hämta hos storasyster i morron. Först ska vi ut med svärmor på hemlig resa, vi har gjort så nu några år. Gubbens syster är med med sin svärmor så det är lite kul. I år blir det Ransäter på bl.a trasmattors utställning , ska bli kul att se hur det är. Vi har varit runt Mora, men nu har vi gått igenom där så nu får vi leta nya ställen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du älgarna de lyser med sin frånvaro nu för tiden.Jag är glad så länge jag slipper se en på vägen i alla fall.Ha det så kul på din hemliga resa.Kram Helena