lördag 26 juli 2008



Ja i går var vi till Tyngsjö på kultur i tiomilaskogen. Det är massor med olika utsällningar och annat man kan uppsöka. Vi var där igår det är hela tre dagar som dom har kultur i tiomilaskogen. De är massor av hantverk av alla slag som folk gör som dom sen ställer ut och som vi får köpa. Man åker runt i alla små byar, så på det viset hittar man till alla eller dom man bestämt sej för att uppsöka, alla går nog inte då skulle man åka dom tre dagar som dom håller på. Jag köpte mej en väderpinne för dom tycker jag är fräna, sen blev det två bokmärken. Men det var tur vi hade våra vänners bil för dom har ju ac i sin och något sånt lyx har inte vi. Fast det skulle ju inte vara helt fel att ha det, men vi har för gamla bilar.
Men idag har jag varit på folkrace så man är lagomt mör och trött. Lika varm idag ochså men nu kunde man ju söka sej till skuggan. Men jag ska snart slänga mej i duschen känner mej alldeles kletig över hela kroppen. Tycker det är kul att titta på folkrace för det kan hända vad som helst, det är inte alla gånger den bästa som vinner man måste ha tur också att bilen håller. Det är en härligt bilsport för att den är så ovis ingen kan vara säker. Så nu är jag lagom mör i hela kroppen först igår en heldag och så idag, men nu ska jag då banne mej inte göra ett dugg mera idag. Tjingelling

Inga kommentarer: