tisdag 15 april 2008




Bättre vetande i Norrlandsbygden


Torbjörn hade kört vilse och stannade med sin sportbil på en liten väg i Norrland och såg sig omkring och upptäckte en man som kom gående med ett metspö i handen.
- Hallå där, ropade han, vet ni möjligtvis hur långt det är till Knäsjö?
Mannen med metspöet stannade och funderade en liten stund innan han sa:- Nä, vet inte.
- Men du kanske kan säga mig hur jag lättast kommer dit?
Den andre funderade igen och sa:- Nä, vet inte.
- Men kan du åtminstone säga mig var närmaste bensinstation ligger, så att jag kan fråga efter vägen där?
På nytt funderade mannen och sa sedan:- Nä, vet inte.
- Du vet inte mycket, du, sa Torbjörn med illa dolt förakt.
- Nä, sa mannen, men jag är i alla fall inte vilse...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja dom är lite roliga uppe i Norrlandsskogen...
Kram Kicki