söndag 11 oktober 2009

Höst


Brrr ja nu är det då höst och kallt. I morron då börjar älg jakten, stackars krakar nu ska dom bli jagade igen. Inte nog med att vargen jagar dom nu kommer vi ut också och vill ha lite kött.
Igår så bakade jag siktkakor till mina jägare så dom inte får sjöbjugg på limpa ha ha ha. Bakade på 3 liter så det blev några stycken, tror jag fick 15 kakor och då gjorde jag dom lite större för man ska kunna få ut 8 st på en liter vätska. En jobbar kompis sa att om man bakar på vatten i stället för på mjölk så blir kakorna större och det får jag faktiskt hålla med om. tycker annars att brödet blir torrt mycket fortare på vatten men det är nog ingen risk att det blir så.
Ja nu är det jobbet igen i morron, tycker det går bra men visst är man sliten när man kommer hem och ont i kroppen lite över allt. I fredags så lagade jag mat där nere, gjorde pytt i panna. Dom sätter ju egen potatis och morötter så något skulle dom väl ha för det. Glad blev man när dom kom och talade om att det var en god pytt i panna man gjort. Tjillevippen

Inga kommentarer: