söndag 2 augusti 2009


Ja det var ett tag sen jag var in här och skrev. Men allt har sina orsak och mening. Har nu haft min semester på 4 veckor så i morron ska man till jobbet igen. Ja och dessa 4 veckor har det regnat nästan varje dag inte många dagar solen tittat fram. Nu har jag äntligen fått mina MBT skor, så nu ska jag promenera men jag får ta det lite lugnt med det nu några dagar. Man får inte gå för långt till en början. Men jag har varit ute nu 2 dagar och gått så igår kände jag att jag gick lite för långt. Här kommer en liten info om skorna. Men mera finns på nätet att läsa. Bara gå in på google och sök på MTB så hittar ni mera information. Tjillevippen

MBT används av många läkare och sjukgymnaster i samband med medicinsk behandling och rehabilitering MBT kan i hög grad medverka till lindring av ett flertal medicinska besvär.

Masai Barefoot Technology används inom sport och idrott: många elitidrottare använder MBT för återhämtning, förebyggande av skador, snabbare rehabilitering och uthållighets- och koordinationsträning.

På kontoret, hemma, på stan - vardaglig användning av MBT gör att kroppen tränar muskler, skonar leder och förbrukar mer energi medan du gör andra saker. MBT fungerar som ett träningsredskap som ger träning i varje steg.

1 kommentar:

lurigopalia sa...

jag jobbar på. har ingen semester förän till jul. Det hadde varit skönt vart ledig nu för här är det varmt. Söndagarna ligger jag vid havet. Men denna söndag är jag hemma för chefen har semester o jag har föl som ska ha sprutor.Jag plockar o äter tomater för brinnande livet,varför kommer allt nu kan väll sprida sig över året. Nu ska jag ut o plocka lite björnbär..kram