lördag 18 april 2009

Änglar dom finns








ja ni nu har jag jobbat en vecka. Och det har gått bra, det har ju bara varit dom små barnen och dom har ju inte varit så många. Så det har gått fort att lägga upp maten och diska. Jag ska ju jobba 2 timmar varje dag, men denna vecka har det blivit mindre. Så nu på måndag blir det lite mera att göra, så då får vi se hur det blir. Jag har börjat ta mina långpromenader igen och gissa om det är skönt. Jag går omkring två timmar, men den gamla grusvägen har inte riktigt torkat upp ännu så den var lite geggig att gå där, så man fick gå långt in på sidan av vägen för där var det fastare. Jag går till ett ställe där en älv rinner över stora vägen man går in på gamla vägen som gick där förr, nu är det en skoter led. Där har jag mitt paradis, det är så skönt att bara stå där och blunda och höra vattnet rinna och skvalpa. Ditt gick jag varje dag när jag mådde som sämst och försökte finna ro i själen. Jag vet inte men jag blir lugn och kan slappna av och finna ro i kroppen när jag går dit och lyssnar. I bland lägger jag men ner på bron och blundar, det är jätte skönt. Jag älskar att sitta vid vattnet på en sten eller vad som helst bara det är vatten.


ja idag fyller vår minsta dotter 18 år inte klokt vad tiden går. Inte känns det som en annan skulle vara 18 år äldre. Men ni ska väl inte tro hon är hemma. Nähejdå hon ligger över hos sin pojkvän. Men hon kommer väl hem senare så får vi gratta henne med tårta och presenter Ska göra en pinocciotårta för den är jätte god. Tjingeling


Inga kommentarer: