tisdag 13 januari 2009

Tjugonda knut nu ska julen dansas ut.


ja idag så har jag städat undan julen ordentligt. Putsat fönstren i köket för där hade jag tomte gardiner. Men nu är alla ljusstakar undan plockade. Men golven tar jag i morron måste ju ta det lugnt om jag inte ska bli dålig. det blir jag om jag håller på för mycket. Så putsa fönster det får jag ta ett rum i taget nu mera. Lite träligt när man inte kan göra allt klart på en gång men men...... måste tänka på mej själv också om det är värt det och det är det inte.
Igår kväll var vi bjudna på kaffe hos bekanta. Trodde vi skulle dricka kaffe och fika men hon bjöd på smörgåstårta och den var jätte god. Vi hade det trevligt vi var inte hemma igen förrän kl var nästan 10 å kvällen. Men tiden går fort när man har trevligt. jag har lagt ut bilder på min dotters orkidéer som jag tar hand om nu när hon är i Thailand. Måste ju visa att mamma sköter om blommorna i alla fall orkidéerna. Så finns ju några som inte överlevt så dom är ett minne blott. Nu ska jag straxt gå ner till biblioteket jag går min runda då. Annars så har jag gått på förmiddag och sen åkt ner till biblioteket men det blev så jäktigt. Så nu går jag dit i stället det tar samma tid fast nu går jag ju inte runt en promenad på ca 50 min. Brukar tänka att den tiden det tar att gå rundan lika lång tid tar det att åka bil in till stan.

Inga kommentarer: