lördag 27 december 2008



Phu nu kan man pusta ut. Skönt nu var den helgen över, nu är det bara nästa helg man ska ta sej igenom. det har väl varit en lugn julhelg, men det blir lite extra när man har svärmor på besök. Man måste ju visa sin bästa sida haha. Nej då hon är så gullig så hon gör inga stora besvär. Igår hade vi vår traditionella jul middag, det var vår tur i år. Vet inte riktigt hur många år vi haft den med gubbens systers familj men det är runt 8-10 år. Då gör jag ett stort julbord med många läckerheter som te.x sylta, leverpastej,julkorv, omelett, frestelse, skinka, köttbullar osv..... sen slutade vi med en tårta som jag hittade i ica tidningen en marängtårta med safran och apelsin grädde med bär och den var jätte god. Men som sagt nu var den helgen över, bara en helg kvar sen är år 2008 ett minne blått, helt otroligt vad tiden går. Min dotter har varit i Thailand nu i en månad bara två kvar. På nyårsafton är vi bjudna till våra vännere på mat och fira in det nya året, så det ska ju bli roligt. Skulle ha varit in på mellandags rean men jag tror det får vänta tills på måndag, då kanske den värsta folksamlingen är över. Hörde i går en som varit in till Borlänge och han höll aldrig på att hitta någon parkerings plats. Du vet vad mycket folk som ska byta julklappar och fynda på rea. På juldagen var min son på 20 års kalas min kusins son fyller år då. Tror dom hade det roligt även min dotter smög sej väl in där fast hon inte var bjuden. Ja tänk vilka stora barn man har. Nu fattas det bara ett jobb så har våra söner sitt på det torra. Men vad tomt det ska bli om han flyttar hemifrån. Tjingeling

Inga kommentarer: