tisdag 29 juli 2008



Igår eftermiddag/kväll började det åska igen och sen regna. Så då blev det inget skrivande här inte. Men nu ser det ut att bli fint igen. Jag var lite slut igår när jag kom hem från biblioteket speciellt när vi ätit då satte jag mej på hela ryggen ute på soffan, det var allt bra skönt det. Sen vid kvällningen fick vi främmande av vänner så vi satt ute tills klockan var närmare 22,00, det var så skönt ute så klockan den bara gick. Men det är ju det här som är så skönt med sommaren och härliga kvällar när man kan sitta ute och ha det skönt. Idag flyttar min faster in till stan, vad konstigt det ska bli nu när hon inte finns här i vår lilla by. Men det är väl inte längre bort än att man kan åka dit och hälsa på. Man är ju van att åka för vår lilla by ligger ju så centralt så det spelar ingen roll åt vilket håll du åker åt så är det lika långt. Och så är man ju inte till stan rätt så ofta i alla fall minst en gång i veckan. Gubben och vår son har åkt till Borlänge idag för att handla, sonen ska köpa sej en DVD för det har han ingen och gubben skulle köpa någon maskin av något slag sånt här fattar jag inte så mycket av. Jo när jag fyllde år här om veckan så fick jag något som kallas tvättnötter det kunde man ha till mycket bl:a att tvätta håret med så det har jag gjort nu på morronen. Man ska först koka upp nötterna och sen låta det svalan och hälla över i en flaska som man förvarar i kylen.

Inga kommentarer: