söndag 1 juni 2008


Ännu en dag av sol och värme. Idag har jag bakat mandelkubb efter många turer ner till affären. Men det blev kubb till slut, ja nu har man lie fika bröd ifall det skulle komma någon som är fika sugen. Nu börjar det känns bra i min lilltå, men det känns när jag sätter på mej skor, så jag får allt gå i mina foppa tofflor men det gör då inget för de är då så sköna. Nu i kväll kom min mamma hem, ja till sitt andra hem hon har två hem ett här och ett i Älvdalen. Så få se hur länge hon stannar den här gången, nu hade hon inte gubben med sej så det kanske blir några dagar. Gubben hon har är periodare så nu när hon åker då passar han på att dricka. Nu har han ju inget jobb som han måste till så nu kan han dricka i dagar. Fan låt fanstyget dricka då..Men det kan hon inte då måste hon hem och ta bort spriten så han nyktrar till. Men han är jätte snäll och han snickrar och grejar med sommarstugan dom bor i nu under sommaren, men han kan inte låta pli spriten.

Inga kommentarer: