lördag 21 juni 2008

Midsommardagen



Det var en lugn midsommar afton igår. Vi var hemma jag och min man och vår äldsta dotter och hennes kille, vår yngsta hon var hos kompisar och sonen han var hos sin tjej. Nog märks det att barnen blivit stora dom har sitt och sina kompisar dom vill vara med. Ja och en annan blir bara äldre, men det är rätt så skönt det också man har sin visdom i ryggsäcken som man kan dela med sej av till barnen om dom vill. Vi ska åka till min mamma, mormor el svärmor här när vi alla har vaknat. Hon är i sin sommarstuga så det är inte så långt bort bara ca fem mil. Vår äldsta dotter är förkyld så få se hur hon mår idag, hon var rätt så krasslig igår. Dom ligger i mormors hus som är på andra sidan vägen från vårt hus så det är inte långt i mellan. Ja mormor hon bor på flera olika ställen men hon bor här när det är vinter. Ja hon har inte bott här en hel vinter än men det är meningen så. Fy vad jag babblar på men det är så roligt att få dela med sej av det man har och så är det kul att skriva i bloggen. Så det var inte så dumt att man började med en blogg. Det var min kusin som började och hon berättade så mycket om sin blogg så man blev ju lite nyfiken, så på den vägen är det. Undrar om det är många som ligger och gnäller att dom är dåliga idag, skulle tro det är en och annan.Tjilivippen

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja lite huvudvärk hade jag idag,men inte värre än vanligt så det är lungt.Kram