måndag 28 april 2008

Tallin


Hej alla mina vänner!
Har ni saknat mej på bloggen????
Men nu är man hemma igen och det är som de säger "borta bra men hemma bäst" Det har varit en bra resa, vi ätit gott och druckit också för den delan. Jag provade honungs öl och det var faktiskt inte så dumt. Är ingen vän med ölen men den här honungsölen den kan jag dricka. Men annars så höll jag mej till cider. Vi var ut på en liten tur runt med buss.
Och Estlands flagga som är blå, mörk blå och vit symboliserar;
Blå är Havet, m-blå är jorden och den vita är Fred.







Shoppade gjorde jag en del, köpte bl:a vantar och sockor och en tröja. Gamla stan var det mysigt att gå, i trånga gränder med små affärer och restauranger. Den kväll var vi ut på en av alla restauranger tror den hette något i den här vägen "pepperchak" inte lätt att stava men något i den biten. Och det var jätte god mat men vi hamnade då långt ner i källaren och bredvid grillen så det var ju ett stort minus. Och en virrig personal men vi fick vår mat alla efter några misstag.

Ja Tallin är en vacker stad, en upplevelse att se. Har varit där en gång för för några år sen. Då var jag och min bästa väninna dit på SPA. Och det är då något jag skulle vilja åka på igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja jag har saknat dig kram kussen