onsdag 10 augusti 2011

Findus



Ja dom säger ju att katter har nio liv så vi får väl hoppas att Findus har det nu. Han har repat sej skapligt, trodde jag aldrig om jag ska vara ärlig men jag hoppades Han äter och klarar av sina behov så det är ju ett gott tecken. Men bortskämd blir han, men än han redan är kan jag lova. Han är ju inte uppe och går så mycket och det kan man ju förstå för han har fått sej en riktig smäll. Han har blivit så mager, vår lilla knubbis. Han får medicin fortfarande några dagar till sen får vi se hur det går. Såret på benet ser inge vidare ut, så jag ringde veterinären igår, men det ska läka och dra i hop sej själv. Det är ju inte infekterat längre och några mera fluglarver har vi inte sett. För det hade han fullt av i såret på benet i fredags när vi äntligen hittade honom. Tänk att man hör honom inte om nätterna heller, förr så jamade han högre och högre ända tills man släppte ut honom. Men han går till dörren och visar att han vill ut men det är ingen som öppnar så då går han och lägger sej igen. Han kanske vet innerst inne att han inte får gå ut, man vet ju inte vad dom tänker. Skulle bra hjärna veta vad han gått igenom, stakars liten.

Inga kommentarer: