torsdag 26 november 2009


ja nu dröjer det inte förrän det är första advent. Jisses vad tiden går. Putsade fönstren inne i vardagsrummet idag och satte upp nya gardiner jag köpte igår. Har haft vinröda med blommor på så länge så dom har jag tröttnat på. Nu har jag panellängder, röda med svarta ränder och vita stjärnor. Jag tyckte dom var fina och det blev fint, roligt med lite nytt. I måndags var jag in på möte om jobbet så få se om jag blir kvar på "dagis" nu efter jul. Det är ju mycket indragningar nu på personal. Men jag fattade att än så länge ska jag då få vara kvar men man vet väl aldrig. När jag åkte hem så fick jag ett stenskott på rutan och det är inget litet ett heller. Men det är på passagerarsidan som tur är. Såg när stenen kom flygandes genom luften så jag blundade och tänkte att nu är det kört, var beredd på att hela rutan skulle gå i kras. Ska binda kransen till dörren i morron eller på lördag det beror på vilken lust jag har ska väl putsa fönstren i köket också och sätta upp andra gardiner. Ja ja det är inte annat än jobb, jobb dagen lång...Tjingeling

2 kommentarer:

lurigopalia sa...

Hoppas det går vägen med jobbet ditt. Nya gardiner förändrar mycket det är roligt att få lite nytt. Snart du är jag i sverige. Den 18 på kvällen kommer jag till skavsta. men stannar där på hotell över natten. Man vet ju aldrig det kan vara snöstorm då jag vill inte mamma o henrik ska sitta och köra på natten. Nu får jag lyxa till det med hotell o hotellfrukost det är mysigt. sen kan de hämta mig i lugn o ro nästa dag. ciao nu har vi hela nio grader..pluss brrrrr

livetiallmänhet sa...

ja jobbet hemma är ju så jä.. dåligt betalt.. hahha ja gardinerna var jättefin tack för bilden. kram kussen i skogen