fredag 11 september 2009

PHU


ja så här känner jag mej när kvällen kommer. Få se hur detta går om jag har ork för två timmar till att jobba. Det var nu ett tag sen jag var in här och skrev så det har ju hänt ett och annat på den tiden. Vår son har fyllt 21 år, tänk vad tiden går. Vi har nu bott i villan i 21 år, jag var i tredje månaden när vi flyttade in här. Den nästa som fyller nu är vår dotter som fyller 24 år. Hon har nu flyttat till en trea så nu har dom utrymme att vara på, och så kan vi ju sova över alla tre. Har varit lite svårt när dom bodde i ettan som dom hade. Vi ska åka ner jag och ungarna nu när hon fyller nu den 18, ska bli kul att se hur fint dom har det nu. Jippi vår vanliga tur ha.. ha...vår gamla diskmaskin har gjort sitt. Så vi var in till vår lilla Stad och köpte en ny, jag ville ha en vit så det passar in med dom övriga vitvarorna vi har. Glad och nöjd med köpet åkte vi hemåt Men när vi packade upp diskmaskinen så visade det sej att den var rostfri i färgen TYPISKT oss när vi ska köpa något, aldrig kan det gå rad rätt. Men nu har vi den och gubben satte in den i hålet och skulle koppla på vattnet och vet ni ......då passade inte kopplingen till vattnet den var för stor.... Så gissa om jag har haft disk i hela köket, som tur var så kunde rörmokaren komma idag med en koppling så det gick att få vatten till maskinen. Så nu har jag diskat två fulla maskiner med disk som varit över allt i köket.... Men den går då tyst mot den gamla som vi hade i 12 år. Tjingeling

Inga kommentarer: