tisdag 5 maj 2009

Promenad



Igår tog jag mej en långpromenad. Jag gick till ett ställe som vi kallar för stenälven. Där gick jag in till den gamla bron där tycker jag det är så skönt att vara. Man hör hur vattnet rinner i älven och det ger mej en ro på något vis. Där var jag mycket förr när jag mådde som sämst. Men jag mår inte dåligt idag men det ger mej en ro ändå och det behöver man nog i dagens samhälle där det är så stressigt. Håller på och stickar en tröja till min dotter och jag tror inte garnet räcker, hon ville ha en lång tröja men vi får se om jag får raka upp den lite och göra den kortare så hon får två ärmar i tröjan. Idag är det då inget fint väder här regnar , tur man inte har ett jobb där man måste vara ute, gud så gött. När man jobbade inom barnomsorgen då fick man allt vara ute i ur och skur. Nej nu ska jag gå ner och sticka lite innan jag ska gå till jobbet, det blir till att ta med paraplyt. Tjingeling

Inga kommentarer: