söndag 7 september 2008

PartyLite


Idag på eftermiddagen hade jag PartyLite och det gick faktiskt bra. Det finns så mycket fina saker och ljus så det är riktigt svårt att välja och det är dyra grejer men sen är det ju kvallitet på sakerna.
Igår när vi var i Filipstad på marknad så regnade det konstant hela tiden, det började straxt när vi har börjat gå ut. Man var som dränkta katter och sen fattar jaginte varför alla ska gå med paraply i folksammlingar, det är så irriterande. Man vet aldrig när som ska peta en i ögat, nu har ju jag tur som har glasögon men det är irriterande för det. Jag köpte 10 kg gurka,brända mandlar och kryddor. Gurkan har jag skivat idag och lagt i saltlag det ska ligga över natten sen ska jag göra en ny lag i morron med senapsfrön, dill och socker, den är så god den här gurkan, det blir mor Olssons gurka tror jag den heter. Vår äldsta dotter och pojkvän kom till Filipstad så vi gick tillsamman och så vipps så var man bota från varandra. Svårt att gå i lag på så stora folksammlingar. Men kul att träffa dom det är det. Vår son kom hem idag och vår dotter åkte till sej så dom skiftar, när den ene kommer hem åker den andra. Vår yngsta dotter går på gymnasiet på annan ort och det finns inga förbindelse så hon kan pendla så hon måste ha en egen lägenhet på orten där skolan finns. Lite hårt att lämna dom själva, men man har inget val.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja de var så trevligt så på ditt party..kram kram kussen