tisdag 16 september 2008


Ja nu har jag duschat, det var skönt. Brukar duscha på morron, tycker det är skönare, men det hinner jag inte nu, jo det gör jag väl men då får jag gå upp ännu tidigare och jag tycker jag går upp tidigt nog ändå. Idag är jag tröttare än i går när jag kom hem, men jag har vilat mej en stund nu på eftermiddagen. Gubben gjorde eld i pannan innan han åkte men nu har det slocknat för jag har väl glömt att lägga i mera ved, jag kom ihåg några gånger men sen var det borta. Så jag får väl sitta här hemma i frysboxen och frysa. Jag kan väl gå ner och göra en ny brasa men det får vara ska ändå snart lägga mej så det kvitta, det är varmt och skönt under täcket. Gubben är och hämtar älgkött som han har beställt, det är några som beställt det av honom så nu har han fixat det. Det är allt bra när man har de köttet, vi mal det mästa till färs. Men vi ska inte ha något nu det får vi när dom jagat klart. Ja det dröjer inte innan det är dax för älgjakten. Men vi är ju inte så många hemma längre heller så det går inte åt så mycket. Nej nu ska jag gå ner och titta på nyheterna. Tjillevippen

Inga kommentarer: