fredag 12 september 2008



Ja då har man varit in till stan igen på sjukgymnastik och samtal. Kom överens med min samtalsterapuet att vi inte ska träffas så ofta, jag är nu redo för att klara mej själv och vi ska träffas igen om tre månader. Sjukgymnastiken den ska jag fortsätta med, jag gjorde några upptäckter om mej själv som jag inte har haft förrut kul att börja känna att man har en höger och en vänster sida och att bägge fungerar. När jag började så hade jag bara en höger sida och jag kan lägga mej på golvet och känna att hela jag ligger och inte bara höger sida nu ligger även vänster sida på golvet. Det kanske låter konstig men så har det varit och nu är det på väg bort, borta med vinden...... Nog är kroppen underlig på hur det ska fungera, men det har med vänter och höger hjärnhalvor att göra, jag börjar hitta min kropp och för mej är det ett wow. Igår när jag slutade så var vi och hälsade på vår dotter men vi passade på att handla på lite olika ställen som biltema, plantagen och så ÖB så klart. Hade med mej en fläskfile som jag gjorde i ordning som vi åt. Har hittat ett så gott recept på fläskfile. Ja sen åkte vi hemåt var in till gubbens syster en snabbis så vi var väl inte hemma förrän sent på eftermiddagen. Ja dagarna dom går och nu är det kväll igen och läggdags Och jag ska sova länge i morron hela dagen ha ha det har varit hårt att gå upp kl 07,00 och sen iväg till "jobbet" från 08,00-10,00 men jag ska gå så hela nästa vecka få se hur det funkar och går det inte så får jag lov att ändra tider, inte meningen att man ska vara helt slut och inte orka med resten av dagen för att man är så jädrans trött men som sagt jag ger den här veckan som kommer en chans till sen får det va. Tjillevippen

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja de var väl kul att hälsa på äldsta dottern,för snart så blir hon ju borta ett tag..Ja vad skönt att kroppen börjar fungera för dig,jag är glad för din skull..Ja du de är bra att du känner efter,för är de så du inte orkar börja kl sju så ska du inte göra de heller..Ja känn efter ordentligt nu hur de känns till veckan kram kram kussen