fredag 22 augusti 2008



Ja då var det ännu en dag till ände. Igår var jag och gubben ute på vift. Han skulle handla grejer på biltema så vi var dit. Passade på att hälsa på våra vänner som bor i den staden, där fick vi mat och fika. En lite utflykt, vi var också och hälsade på vår dotter, men hon jobbade så vi var in på hennes jobb en sväng. Får åka ner någon onsdag när hon är ledig eller en lördag, vill så gärna in på Ikea och kika lite och dit får jag då ingen gubbe med. När vi åkte neråt igår så var gubben och plockade kantareller efter vägen som han hittade. Jag hade en bok med mej så den satt jag och läste i medans han letade svamp. Idag har jag varit på sjukgymnastik så det har inte blivit så mycket gjort här hemma som jag tänkte jag skulle ha gjort. Men det kommer väl flera dagar. Nu i kväll var min kusin hit en stund, ja stund o stund det blev en lång stund, vet inte vad som hänt men gubben har kommit i bakartagen, han var inne på sin tredje sockerkaka nu på några dagar. Han får sina ryck, han bakade mycket förr och han gör goda sockerkakor. I morron ska vi till farmor (svärmor) på 75 års kalas. Så det lär inte bli något gjort här hemma i morron heller, men som sagt det kommer flera dagar. Tjingelling

Inga kommentarer: